Internationellt

Europa

Vi stöder ett arbete i Marseille, Frankrike för att nå flyktingar och utsatta bl.a. från Nordafrika.

Zambia

Henry Holmgren som bott i Zambia i många år ansvarar för ett ledarutvecklingsprojekt som vi stödjer. I Mpongwe Baptist Association finns det 13000 medlemmar i 120 lokala kyrkor, men endast ett 15-tal utbildade pastorer. Projektet vill höja ledarkapaciteten på alla nivåer i de lokala kyrkorna. Henry är gift med Stella och bor vid Mpongwe, ett sjukhus som EFK varit med och drivit.

Indien

Här samarbetar EFK med organisationen ASSI (Asian Sahyogi Sanstha India – Hjälporganisation för Indien). De arbetar med små hjälpprojekt i några av Indiens fattigaste stater, Uttar Pradesh och Bihar, men också i storstaden Kolkata (tidigare Calcutta). I det projekt vi stödjer erbjuder de hemlösa barn i flera olika städer som lever på och runt järnvägstationer en ny start i livet. De kan få lära sig att läsa och skriva och får mat, omsorg och personliga utmaningar.